Õppesõidu veokid

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas qwerty 08 Sept 2009, 15:45

Mind on siin huvitama jäänud, et kumma komplektiga on siis kergem seda autokooli teha?Kas soolo+käru või siis nina+poolhaage?Meil Võrus tehakse soologa ja loogiline et päris kesklinna komplektiga ei minda aga poolhaakega sõites on ju pöörderaadius suurem?Ootaks nende kommentaare, kes on teinud ühe või teise komplektiga autokooli läbi, et kuidas asjalood olid?
Keegi ei taha, et sa oleksid tegelikult hea, kõik tahavad, et sa oleksid ainult neile meelepärane.
http://jemelle.edicypages.com/
Kasutaja avatar
qwerty
Kasutaja
 
Postitusi: 213
Liitunud: 24 Nov 2008, 23:29

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas Rene 08 Sept 2009, 17:52

Tegelikult eurovasikal ja poolhaagisel on pöörde raadius enamvähem täpselt sama, vat et vasikas lõikab rohkemgi. Poolhaagisel pmst lõikab aint käru ju, aga vasikal lõikab nii auto, mis on pika raamiga ja ka käru lõikab veel omakorda. Päris täispära seevastu peaks vähem kui poolhaagis lõikama, täishaagisel auto lõikab natuke, aga käru tuleb täpselt auto jälgedes. Niiet eriti vahet ei tohiks olla.
Liikluses olles arvesta alati sellega, et kaasliikleja on idioot.
Kasutaja avatar
Rene
Vana kasutaja
 
Postitusi: 1296
Liitunud: 18 Okt 2008, 12:27
Asukoht: Pärnu

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas Recaro 08 Sept 2009, 19:27

Täispäral ja eurovasikal autod ju samad mis moodi see eurovasika auto sul rohkem lõikab? (jutt käib siis ainult autost)
ja kahtlen sedagi, et eurovasikas poolhaakest rohkem lõikab, sest poolhaakel ju auto ja käru sildade vahe pikem ja seetõttu peaks ka rohkem lõikama. Mis seal ikka nii suurt vahet on, sest kui haage taga võttad ikka suurema kaare ja jälgid kus käru on. Eurovasikaga ja poolikuga tagurdamisega ei tohiks ka suurt vahet olla võrraldes täispäraga! :)
Blondiin roolis, jumal juhib:)
Kasutaja avatar
Recaro
Kasutaja
 
Postitusi: 203
Liitunud: 07 Dets 2008, 00:36

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas Rene 08 Sept 2009, 20:11

No ma mõtlesin koos haagisega.. kui aint C, siis jah vasika auto ja täispära auto on samad.
Tegelikult see oleneb vasikast. Vasikal ja vasikal on vahe sees ;) Kui on auto suurem kui käru, siis lõikab vähem kui poolhaagis, aga kui käru on suurem kui auto(nii ka enamus uuematel vasikatel on), siis lõikab poolhaagisega enamvähem samasse kanti, võibolla isegi natuke rohkem, vähem küll mitte.
Poolhaagisel küll suur auto ja käru sildade vahe, aga vasikal teeb selle tasa auto lõikamine(auto ju pikal raamil) + veel käru ka. Kui on auto suurem kui käru, siis käru ei lõika eriti, auto lõikamine ainult. Pikk ja segane jutt XD Aga jah, nagu Raigo ütles et kui käru taga, siis võtad nagunii suurema kaare, niiet eriti vahet ei ole, kumb lõikab rohkem.
Aga tagurdamisel on nüüd vahe päris tuntavalt sees! Vasikal mõjub juba väikese rooli liigutusega, aga poolhaagisel tuleb rooli keerata rohkem, enne kui miskit toimuma hakkab. Mul on kokkupuudet kõvasti nii eurovasikatega poolhaagistega, sellest selline jutt :)
Liikluses olles arvesta alati sellega, et kaasliikleja on idioot.
Kasutaja avatar
Rene
Vana kasutaja
 
Postitusi: 1296
Liitunud: 18 Okt 2008, 12:27
Asukoht: Pärnu

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas Recaro 08 Sept 2009, 20:24

Nojah seda küll, et eurovasikas tagurdamisel tundlikum keeramise suhtes aga ma mõtlesin just, et liikumis ehk keeramis punkt üks. Poolhaakel siis sadula kohapeal ja eurovasikal konksu juures. Aga täispära keerab ju kahest kohast, konksu juurest ja pööra pealt ka. Olge õnnelikud, et autokoolis eriti sellist asja ei kohta. Keeramine küll parem aga vajab kõvasti rohkem harjumist. :D
Blondiin roolis, jumal juhib:)
Kasutaja avatar
Recaro
Kasutaja
 
Postitusi: 203
Liitunud: 07 Dets 2008, 00:36

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas aare750 09 Sept 2009, 11:55

Nii, hakkan siis omast kogemustest rääkima :)
Isiklikult meeldib mulle kõige rohkem 25m täispära, muidugi on täispäraga üleüldiselt tiba keerulisem kui poolhaakega, kuid pikaga tunduvalt mõnusam kui 19m täispäraga. Tagurdamise koha pealt on kõige kergem ajada vasikat- kuna ühenduspunkt käru ja auto vahel on nii palju veoteljest tagapool, on käru igale rooli keeramisele väga tundlik ja kohe reageerib sellele. Hetkel olen poolhaake peal- kui võrrelda, kui palju lõikab poolhaage kurvis ja kui palju 25m täispära- olulist vahet ei olegi tegelt ja kui tegu on veel täispära auto+dolly+poolhaage, lõikab see umbes sama palju kui tavaline poolikas.
Muidugi lühike täispära lõikab täesti väga vähe, kuid see on ebastabiilsem nii edaspidi kui ka tagurpidi sõites tänu oma lühemale teljevahele.
I could drive any truck, as long it's a Swedish truck with V8 :D
Kasutaja avatar
aare750
Vana kasutaja
 
Postitusi: 1877
Liitunud: 26 Veebr 2009, 17:02
Asukoht: Pärnu

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas temor 26 Sept 2009, 11:02

Viljandi Ühendatud Kutsekeskkoolis on meil siis selline täishaagisega mesa.Kui kõik hästi läheb, siis teen ma sellega omale loadki ära :P (halb kvaliteet on telefoni ja päikese pärast :D )

Pilt
Pilt
temor
Kasutaja
 
Postitusi: 556
Liitunud: 14 Okt 2008, 21:51
Asukoht: Tori

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas guits 26 Sept 2009, 23:44

Täishaagis?
guits
 

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas temor 29 Sept 2009, 19:23

Jep :D
temor
Kasutaja
 
Postitusi: 556
Liitunud: 14 Okt 2008, 21:51
Asukoht: Tori

Re: Õppesõidu veokid

PostitusPostitas guits 29 Sept 2009, 22:30

kui nii arvate.. (H)
guits
 

EelmineJärgmine

Mine Veokid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist