Autojuhtide Suvepäevad 2012

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas puur123 05 Aug 2012, 13:53

Mõningad pildid,korrastamata,kuid midagi siiski:D
https://plus.google.com/u/0/photos/1148 ... 4524815505
Kasutaja avatar
puur123
Uus kasutaja
 
Postitusi: 4
Liitunud: 16 Juul 2011, 18:46
Asukoht: Kagu-Eesti

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas budulojus 06 Aug 2012, 09:52

Kuidas siis ka üritus läks?
budulojus
Kasutaja
 
Postitusi: 458
Liitunud: 29 Jaan 2009, 18:26

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas Elevant 06 Aug 2012, 11:43

Käisin kohal ainult küsimustevooru ajaks... küsimuste voor ei tahtnud ainult kuidagi otsa saada.

Ja noh mõni mees ei suuda ikka aru saada, millal alkoga piir jookseb.

Kas see laga pilt on tehtud keset parkimisplatsi? Kui jah, siis selle koha juures pesitses Hõbedane T5 VW Caravelle/Multivan, tagaklaasil suvepäevade kleeps.
Kasutaja avatar
Elevant
Kasutaja
 
Postitusi: 267
Liitunud: 06 Veebr 2012, 20:26
Asukoht: Paide/Euroopa

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas taults 06 Aug 2012, 15:27

Kahjuks on jah meie seas ka selliseid kes ei oska alkoga piiri pidada ja Elevant sul täitsa õigus, et see prügi hunnik keset parklat ja selle hõbedase bussi juurest.
Seal oli meie suvepäevade metsavedajatest KOLLEEGID :(
taults
Kasutaja
 
Postitusi: 6
Liitunud: 24 Jaan 2011, 09:35

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas taults 06 Aug 2012, 15:30

Ürituse saab muidu kordaläinuks lugeda.
taults
Kasutaja
 
Postitusi: 6
Liitunud: 24 Jaan 2011, 09:35

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas Kevin 06 Aug 2012, 20:33

Ma ka pildi peale jäänud lausa :D Aga ütleme et, seni parimaid ja korda ta läks kohe kindlasti (Y) Väga tore oli :) Järgmise aastani!
Kevin
Vana kasutaja
 
Postitusi: 1067
Liitunud: 19 Mai 2009, 18:45

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas dafmanXF 09 Aug 2012, 10:54

Natuke ametlikku informatsiooni ka.
Kärriheite tulemused:
esikoht: Martin "Öps"- 35,7m
teine: Maasik-31,8m
kolmas: Jaanus-29,6m

Rihmaheites:
esikoht: Robert-41sekundit
teine: Veljo-47sekundit
kolmas: Andero-50sekundit

Pimeslaalom:
esikoht: Gunnar ja Ants
teine: Juku ja Jaanus
kolmas: Reigo ja Andero
dafmanXF
Kasutaja
 
Postitusi: 126
Liitunud: 30 Nov 2008, 13:47

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas dafmanXF 09 Aug 2012, 19:43

Korraldajate poolt suured tänud: VOLVO, DAF, TAFRIX, MARECANA, GOLDLINE GROUP, PL TRANS, LEMMINKÄINEN, IMAVERE kõrts, Transpordi A/Ü, Politsei, Päästeamet, Viru Batuudid, noorte ja spordiklubi "Keelutsoon", Hooldused.ee, Suvepäevadel alguse saanud vokaalrühmitused "Kohmikud" ning "Karu Püksid"(kindlast näeme neid varsti Eurovisioonil:))
Erilised tänud vabatahtlikele abilistele kelle nimesid siin üles loetleda ei jõuaks, sest ennem saab internetis ruum otsa aga nad teavad isegi, kellest jutt ja see ei vähenda nende väärtust.
Ja loomulikult kõiki kes Suvepäevadest osa võtsid(sel aastal juba üle 100 inimese) ja loodame et teil oli lõbus nädalavahetus.
Aitähh kõigile ja aasta pärast uue hooga!!! EDU!!!
dafmanXF
Kasutaja
 
Postitusi: 126
Liitunud: 30 Nov 2008, 13:47

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas kasekas 09 Sept 2012, 13:43

Kopeerin siia ka FB-s olnud arutelud, neile kes FB-s ei eksisteeri ja üldsegi selleks, et need arutelud kuhugi netisügavustesse ei kaoks...

Suur palve kõikidele suvepäevale tulijatele ja mitte tulijatele: kuna kohale on lubanud tulla nii politse kui ka ametiühingu esindajad( Priit Tuuna. Mati Koppel ja A/Ü poolelt kindlasti Peep Peterson ja kaaskond) siis oleks kena kui saaks teemasid mis pakuvad huvi ja mis teevad muret, et nad saaks vajadusel vähe seadusandlust uurida.A/Ü-l on käivitunud huvitav ja vajalik liiklusabi projekt mis on nüüd laienemas koostöös teiste EÜ liikmesriikide A/Ü-dega üle euroopa.Hr. Tuunale aga kõiksugu liiklus ja tehnilisi seisukohti puudutavaid küsimusi. Kiiretele küsimustele saab kindlasti ammendavad vastused Nurmsis. Kindlasti saab ka kohapeal tekkinud kysimustele vastused.Olen tänulik kui aitate küsimuste koostamisel ja võimalikult kiiresti. Koos suudame kindlasti targemaks saada ja ürituse huvitavamaks teha.
Ette tänades, Jaanus Alatare

Rooland Tiitus: Üks kõige suuremaid küsimusi on kindlasti paljudel, et mille jaoks on seda kuramuse kutsetunnistuse vajalikkust, kui kurat käid niigi D ja E katekooria kursustel, et sõita suurte autode ja bussidega, see on ju puhas raha korjamine,miks see A/Ü seal oma nina ei näidanud??? Eesti A/Ü-st ei ole s*****i kasu! Mina naguniii nendesse ei usu Eestis nad autojuhtide eest küll ei seisa!!! Oma tagumikku istuvad ainult laiaks ja rahakotti suurendavad ainult, sama ka Eesti tööbürood!!!

Erki Tattar: Tere. Kahjuks minul pole võimalust osaleda. Kuigi tahaks väga küsida targemate käest. Kas on siis tõesti veoauto pikkus ja kõrgus eesti teedel nii suur määraja, et politsei trahvib autojuhte selle eest. Nimelt on auto 10 cm pikem ja 10 cm kõrgem. See on siis 16.60 ja 4.10 .Kui lõhun silla või ajan millelegi pihta siis on ju minu süü ja auto kindlustus korvab kahju. Aga miks meie EEsti politsei trahvib selle eest ja rääkida ei anna mitte kui midagi. Kas oskab keegi sellele seletust anda peale selle, et riigil on raha vaja. Minul on tekkinud veel küsimusi. Kõiki ei suuda siin kirjutada. Näiteks miks ei ole seaduses paika pandud kui kaua võib kesta politsei poolt tehtav kontroll. Mina isiklikult olen olnud Eesti politsei käes 3 tundi. Ja kõige kurvem oli see, et pidin kauba maha laadima kindlal kellaajal. Aga paraku jäi see laadimata. Kuna kontroll kestis liiga kaua. Õnneks pole kaalubusse Eestis palju kui iga bussi käes istuda 3 tundi siis ei saagi sõita. Ja milleks ei teha esimese rikkumise puhul hoiatusi. Kui tegu on kerge rikkumisega.(esimesel korral) Veel üks probleem kas on siis tõesti see suur rikkumine kui ma sõidan nädalas max 40 tundi kokku ja jäi puudu kahe päeva miinimum puhkeajast puudu 5 minutit ja jällegi trahvi. Aga see, et ma puhkan rohkem kui sõidan selle eest ei kiida mind keegi teel.
Milleks on tõesti vaja ametitunnistust sest seal nii kui nii midagi tarka ei õpetata. Näiteks psüholoogjat oli minu arust terve päev. Ainult nii palju, et suudad aru saada kas kontrollija on arusaaja või pole midagi mõtet temaga teepeal vestelda, sest tal on juba protokoll sinu vastu juba alustatud. Samas Maanteameti luba seda võid ju paljundada palju tahad aga kui sul on seal üks sõna valesti siis maksad trahvi nagu kolin mis sest, et sul see on olemas. Sa võid seal teepeal või tiritammi visata ikka ei miskit. Trahv mis trahv sest olen ju seadust rikkunud. Ma ei julge sellepeale mõeldagi kui ma peaksin kiirust ületama või joogisena roolis olema või valgusfoori mitte nägema. Palju siis trahvid on. Kardan, et võetakse load käest ära. Või pannakse kohe roolist otse vangi. Asja võiks ikka teedepeal mõistusega võtta.
Veel üks asi. Paljud sõidavad ADRi. Seaduses peavad olema igasugu põnevad asjad masinaga kaasas. Kõiki loetlema ei hakka. Aga üks vajalik asi silmapesuvesi. Kui autojuht sööb joob kasutab enda kaasavõetud vett igapäevaselt. Siis miks on vaja kontrollija jaoks kaasas vedada spetsiaalset veepudelit ja kehtiva kuupäevaga. Mille eest vist küll ei ole trahvi tehtud aga küsitud on ja hoiatusega piirdutud. Võibolla need probleemid on minu kiuks. Või olen sattunud tigedate inimeste kätte.

Jaanus Alatare: Lugesin mõningaid sapiseid märkusi A/Ü ja ümbritseva maailma suhtes.aga selliseid muresid olen ma ka varem kuulnud,ja küsimusi esitanud, aga keegi ei ole mulle veel suutnud vastata et mida ta ise teinud on et me eluke sellel erialal paremaks läheks, vastust ei ole ma sellele saanud sest halada on kergem kui midagi teha. kõikke head ja paremat on ju ikka keegi teine meie heaks teinud. ei ole vaja karta et tööandja pahandab või lahti lastakse. aga äkki püüaks miskit ise ka ära teha ja mitte oodata mida kandikul tuuakse. Veepudeli kohta niipalju, et tundub et sa ei ole midagi ohtlikku veel vedanud ja ei ole ka sa ühtegi ohtliku olukorda kus sul silmi pesta vaja oleks üle elanud. kui sul miskit happelist silmas siis ma tahaks näha kuidas sa oma silmi kanistrist pesed.ja kui sul see vesi seal pudelisriknenud on ja sa selle ga pestes pimedaks jääd siis on ju muidugi kõik ümber-ringi süüdlased. ei ole ma veel kuulnud et vee pudeli puudumise eest kedagi trahvitud oleks kui on ette näidata vee kanister kus vesi sees. ja olen ka mõne aasta paak autodega töötanud.

Rooland Tiitus: Selle peale julgen ma küll vastata et mina olen neid töökohti ka vahetanud selle peale, et normaalselt teenida pean sõitma tikud silmade vahel ,nyyd aga on nii, et ütlen et sõiduaeg täis ja tekile, aitab küll kus juures tänagi peremehele tegin selgeks, et kuigi nemad tahavad et annaksin koorma maha hommikul kell 7, aga mina jõuan kõige varem kella 11-ks, ja sai väga hästi aru, et lõhki sõitma ma ei hakka, ei ole mõtet puust vesti selga teenida, vanus ka juba kuigi palju turjal,aga A/Ü oleks pidanud küll selle kutsetunnistuse vastu olema kõikide vahenditega, see asi peaks tulema koos lubade õppimisega! ADR-i vastu ei ole midagi sest neid kemikaale tehakse kogu aeg uusi juurde, aga ülejäänud..... Aga edu meie A/Ü-le ehk hakkab ka asi nii olema, et nad on autojuhtide eest rohkem väljas ehk siis hakkab ametivendi ka nooremaid juurde tekkima?

Jaanus Alatare: Tõsi ta on, et neid kurivaimu koolitamisi ja raha välja pumpamisi on päris paljuks läinud.

Rooland Tiitus: Noo on ju iga 5 aasta pärast ja kui sa oled kõik veel ka ühe korraga kätte saanud siis see läheb kõik kokku korraliku turismi reisu hinnaga...
ja noortel see tavaliselt nii ongi, muidu ju pole üldse mingit võimalust kuhugi rooli katsuma saada.

Jaanus Alatare: Ei ole küll 100% kindel et miks, aga minu arvamus on, et kuna see kutse koolitus viidi sisse meil juba 199....mitmendal aastal siis oli sellel asjal isegi mõte sees. mehed tulid kes kus kohast ja esitasid vaid load ja kõik olid kohe suure auto ja rahvusvahelise auto vedajad. See oli tolleaegne Eesti tarkade otsus mille viis Kallas Brüsseli ja nyyd on see juba kogu EU tulevik ja kohustuslik.
A/Ü saab ainult nii tugev olla kui palju meid seal on ja kui palju me ise tahame seda elu muuta.Roolandile ja kõigile kolleegidele et tööandja ei saa kedagi sundida töö ja puhkeaja seadust rikkuda. omast kogemusest ütlen et paar korda keeldusin seda tegemast ja mulle seda enam ei pakutud. lihtne on "osta" mehi ära firma maksab trahvid ja sina ära pabista, ja mehed lähevad. kõik on meis endis kinni. A/Ü on üritanud mitme firma mehi aidata pitsitava tööandja suhtes aga mehed ju hüppavad alt ära kas hirmust või on lastud end ühekordselt ära osta. ja mehed loobusidki süüdistustest. konkreetsed juhtumid Kim Johanson ja Dino ehk siis food tankers.ja hiljem viriseti et A/Ü ei aidanud neid.

Peeter Kerner: Jaanus su jutt on sada prossu tõde!Tööjõud paneb hinnad paika!Kuni jagub töölisi,pole isegi vahet mis alal!Siis miks maksta rohkem kui saab ju ka piskuga läbi!!!!!!Ei ole vaja väga kiruda teisi kui ühiskond ise ei muuda midagi!!EESTLASES pole seda ühtsust ja tahtmist!Vaid üks suur kadedus jne!!!

Kaupo Muttik: Lisan arvamuse v8power.ee leheküljelt:
Auto tehnilist korda tuleb hakata kontrollima rohkem ja trahvida ettevõtet, mitte autojuhti. Enamus juhid teavad, milliste saradega nad sõidavad.. aga nad ei lähe seda ütlema oma ülemusele, kuna muidu kaob leib laualt. Muidugi sellega seoses on probleem ka selles, et kõik juhid ei hakka vastu. Kui kõik vastu hakkaks, siis peaks ettevõte midagi ette võtma sellepärast, et töö jääks muidu tegemata ja ka endale leib lauale saamata, lõppkokkuvõttes tulemus oleks ka ilmselt positiivsem.

Õiglane põhipalk. Kui selle saaks korda, siis kaoks ära päris palju lõhkisi kettaid. Mehed lihtsalt ei peaks ennast ribadeks sõitma, et normaalne elatusraha välja teenida, lisaks sellega seoses kaoksid ära paljud ettevõtted, kes hinnad maha löövad ja turgu solgivad. Siin punktis muidugi jälle samamoodi, et mehed ise peaksid ka aru saama, millal asi pole normaalne ja ülemustele vastu hakkama, mingil hetkel peab asi muutuma ja kui ei ole mehi, kes välja läheksid, siis tulemus oleks sama, mis eelmise punkti lõpus.

Ehk siis põhimõtteliselt minu arvates ei olegi midagi arutada. Nii kaua, kuni on mehi, kes on nõus ennast ribadeks sõitma ja saradega liiklusesse minema, nii kaua on meil lõhkised kettad ja masendavas korras liikurid teedel.
Igasugused tuled ja tilulilud ei ole minu teema, jah, nad on ilusad, kui nendega üle ei pingutata, aga seda osatakse teha väga hästi.
Või siis vbolla olen ma liiga noor ja vähekogenud, et oskaks midagi targemat juurde lisada.


Rooland Tiitus: Asi ei ole nooruses, jutt õige ...Ja just see viga ongi, et kui ülemusele hakatakse vastu siis see viib laualt viimsegi leivaraasu, aga selline asjale lähenemine elu ei parandagi.

Erki Tattar: Mina olen siin ise uurinud ja püüdnud asju lahendada seadusi lugedes ja mõista ka meie korrakaitsjaid teedel. Aga ma leian, et on ka inimesi kes pole meie korrakaitsjatega rahul. Mina isiklikult kui ma rikun seadust olen ka nõus selle eest karistust kandma. Aga kui tehakse trahvi autojuhist olenematta. Näiteks nagu minuga on juhtunud et auto on 10 cm pikem kus ei saa isegi enam sadulat nihutada ettepoole siis putka ära lõhub või siis voolikud. Või kõrguseda mina pole ise ehitanud merekonteinerit haagist ega autot. Aga selle eest saab autojuht trahvi kui ei ole maanteameti luba mis maksab ka eraldi raha. Samas siis võiks ju saada ARK trahvi, et on sellise masina arvele võtnud. Ja ütleme see on ju tegelikult kaks tikutopsi millest jutt käib. Mina ise küll ei leia et oleks nagu väga ohtlik selle pärast teedel. Põnev on see, et kui kontrollija näeb teel kollase ja musta triibulist konti tulemas jookseb või autoalla et sind kinni pidada. Sellinne tunne tekib roolis olles et sul on kogu Eesti energja kaablid Kkondi küljes ja löövad sädemeid. Olen püüdnud saada vastuseid miks ikka trahvitakse sellise asja eest. Lähenenud mitmeid moodi küsimustega. Üks küsimus oli mul kunagi selline. Mis siis saab kui sa käid partullis ja sa kahe kuu jooksul ühtegi trahvi välja ei kirjuta. Mis sinuga tehakse: Vastuseks sain selle ju siis hakatakse minus kahtlema kas ma teen ikka oma tööd või käin nii sama looduses istumas. Siit saavad mehed teha oma järeldused. Kui keegi ei rikuks enam seadusi siis poleks ka enam politsei asutust olemas. Milline kokkuhoid riigil.
Ametikoolituse tunnistuse kohta sain ka ikka palju palju asju uurida. Tunnistus väljastatakse koolist 5 aastaks. Kuna minul olid load vanemad kui üks aasta siis sain ametikoolituse tunnistuse kehtivus ajaks ARK is 4 aastaks. Siis on mul võimalik maksta taas paras summa raha ja saan selle tunnistuse kehtivust pikendada aasta võrra. Põhjuseks see siis pean vahetama load. Kuna minul on see hästi "trehvanud" detsembrikuus Kus siis tuleb teha ametikoolitus uuesti, juhiload vahetada, ametikoolitus registreerida ARK is, arstlik komisjon, Ja siis veel digikaart ka. Ei kujutagi ette mis need 3- 4 aasta pärast meil siin Eestis maksavad. Aga olen kuulnud ainult kindlat pole kuskilt lugeda. Juhiload ametikoolitus lähevad üheks dokumendiks. Aga see on see jutt, et naised saunas rääkisid. Kas keegi oskab täpsemalt sellest rääkida.
Vaat sain ka kunagi ametnikult tagasisidet. Miks mulle väänati trahv. Kuna ma olevat väga ülbe ja siis otsiti põhjus trahvi kirjutamiseks. Selle peale ma ei osanud enam midagi öelda kui selle teada sain. Kuna ma loomult olengi selline ja ei taha lasta endale lambist kirjutada. Need olid minul ka esimesed trahvid seega olen nüüdseks palju seadustes elanud ja on ka autos väljaprinditult kaasas. Teinekord on abiks tulnud kui ametnikuga teepeal seda koos loed.:)))

Mul on veel küsimus: Kui auto on kõrgem kui 4 m. Või pikem kui 16.50 siis millise paragraafi järgi politseiametnik võib peatada. See peaks olema Liiklusjärelvalve teostamise korras kirjas. Olen leidnud ainult sellised punktid. 6. peatükk
LIIKLUSJÄRELEVALVE TEOSTAMISE VIISID JA MEETODID

§ 28. Liiklusjärelevalve teostamise viisid

Liiklusjärelevalvet teostatakse jalgsi või sõidukiga, liikuvas või paikses toimkonnas, teisaldatava või statsionaarse tehnilise vahendiga.

§ 29. Liiklusjärelevalve teostamise meetodid

Liiklusjärelevalvet võib teostada:
1) avalikult, politseivärvides alarmsõidukiga;
2) varjatult, eritunnusteta sõidukiga;
3) teisaldatava või statsionaarse tehnilise vahendiga;
4) kombineeritult, kasutades punktides 1–3 nimetatud meetodeid;
5) liiklusalase politseioperatsiooniga.

§ 30. Sõiduki peatamine

(1) Sõiduk peatatakse kontrollimiseks, kui:
1) rikutakse liiklusalaste õigusaktide nõudeid;
2) sõiduki liikumise iseloom viitab sellele, et juht ei valitse sõidukit nõuetekohaselt;
3) sõiduki välimus viitab ohule või tehnilistele nõuetele mittevastavusele;
4) veose paigutus, kinnitus või tähistus ei ole nõuetekohased;
5) sõiduki välimus viitab liiklusõnnetuses osalemisele;
6) sõiduki müra või heitgaaside suitsusus viitab nõuetele mittevastavusele.

(2) Politseioperatsiooni ajal peatatakse kõik sõidukid, mille kontrollimiseks on seatud operatsiooni eesmärgid.

(3) Sõiduk tuleb üldjuhul peatada parempoolsel teepeenral, selle puudumisel sõidutee parempoolse ääre lähedal nii, et see ei ohustaks ega takistaks liiklust.

(4) Sõiduki peatamine peab olema võimalikult lühiajaline.

(5) Sõidukit ei tohi peatada (välja arvatud erakorralistel asjaoludel):
1) piiratud nähtavusega teelõigul;
2) kurvis;
3) tee tõusu lõpul ja vahetult pärast tõusu;
4) ristmikul ja vahetult enne ristmikku;
5) jalakäijate ülekäigukohal ja vahetult enne seda;
6) raudteeülesõidukohal ja vahetult enne seda;
7) kohas, kus seisev sõiduk teeks võimatuks teiste sõidukite liikluse või takistaks jalakäijaid;
8) muus ohtlikus kohas.

(6) Kindlal liinil sõitvat ühissõidukit üldjuhul ei peatata. Liinil olevat ühissõidukit tohib peatada kontrollimiseks tavaliselt vaid paariks-kolmeks minutiks. Rahvaürituste läbiviimise tagamiseks ning tähtsate riiklike külaliste saatmise ajal peatatakse ühissõiduk vajaduse korral ka kauemaks.

(7) Sisselülitatud erisignaalseadmega alarmsõidukit võib peatada juhul, kui on alust arvata, et sõiduk on ärandatud, seda kasutatakse kuritegelikul eesmärgil, seda juhib joobeseisundis isik või kui sellega tekitati liiklusõnnetus.

Nüüd saab neid asju palju juba aga pisike asi veel seaduesest. Kuidas peab liiklusjärelvalveteostaja ennast tutvustama. Olen kuulnud ainult niipalju et näiteks: Põhja politsei prefektuur. Kaldun arvama et pole korektne see. Ja kas peavad ka ütlema peatamise põhjuse miks peatati. § 33. Esitlemise kohustus

Liiklusjärelevalve teostaja peab peatatud sõiduki juhile end esitlema ning juhi nõudmisel esitama ametitõendi või muu oma volitusi kinnitava dokumendi.

Rooland Tiitus: Vaata, sellele esialgsele kõsimusele et miks politsei tegi sulle trahvi tegi,2cm eest ,ei loe kas pikuti või laiuti,kui sulle keski kuskil kõrttsus sitasti ütleb ega sa ka siis jää niisama vaatama ----annad kohe piki silmi,täpselt sama ka politsei võimalike vahenditega...ja ma ei usu et sul auto pärit aastast 2012 ja käru ka nii et siin ka vastus et su teisele, võib kohe tuua kindlasti peatuise põhjuse ja jälle triangel otsast peale :jälle 2cm pikuti laiuti jne....peatamise põhjused tõid sa siin juba ise välja nii et sa oled ise oma küsimustele ilusti ära vastanud... Mulle koolis kunagi õpetaja ütles et ta pole nii tark et liikluseeskirju rikkuda. Ja enamus trahvi saamisega algab siiski meie endi loomusest nagu sa mainisid,mulle ka ei meeldi kui minu vastu keegi on loomult ülbe.....suhtu inimestesse nii nagu sa tahad et sinusse suhtutaks...usu mind nii on omal lihtsam.vahest lihtsalt tuleb kõrvad pealigi tõmmata...:))

Älis Tattar: Roolandil øigus milleks yldse vøimelda siin , kørvad pealigi ja kogulugu. tegelikult on minule see eesti vårk yle møistuse , kui ma eestis tøøtaksin , ma arvan ma oleks pannud selle ameti juba ammul nårvide sååstmiseks maha. Tegelikult vøiks olla see kontrollimine nagu Norras, kui peetakse kinni tehakse tåielik kontroll siis kolm kuud ei tohi tegelt puutuda, kui just ei ole midagi hullu silma paistmas auto juures. Ametnikud ei taipa vist, et meie tøø on tuua kaup poodidesse, aga kui meie oma tøød teha ei saa, siis hakkaks rahvas karjuma ja seal hulgas ei oleks ametnikud ka rahul , nad vøiks nati møelda ja sååsta autojuhte, isegi søøklates ja muudes asutustes ei kåida nii tihti kontrollimas.

Rooland Tiitus: Just niipeakski olema et kui peeti korra kinni siis 3 kuud enam ei puutuks,muidugi kui....Aga veel parem oleks kui just need kes toidukaupu veavd,võtaksid eelkõige ennast kokku ,sest just nende hulgas ma tean isiklikult vähemalt nelja juhti kes ise vinguvad eesti politsei agarust,ja palga väiksust ja töökoormust...,nemad peaksid eelkõige jalad roolipeale viskama 2-3ks päevaks et politseile vastu saada,alles see oli kui politsei ise vingus et vähe karistati rikkujat kes oli alles algstaadiumis tapmisele aga see kes tappis sai tingimisi ja kannataja jäi veel süüdlaseks ka veel,aga seal ma ei kuulnud et politsei ütles,et vähe karistati...on asju mis eesti vabariigis paneb kõvasti kukalt sügama..,ja kui need toiduvedajad mõne päeva kaupa poodidesse ei vii,ehk siis hakkab midagi muutuma...:)))

Janno Kupper: Kas Eesti Politsei eesmärk ei ole mitte ole abistav jõud? Aga Eesti inimesed kardavad politseid,sest kui nemad juba sind kinni peavad siis tuleb ka sealt juba midagi. Ehk siis,et MIKS Eesti politsei on pigem karistus ja raha teenimis üksus?Sama on jätab väga paljude Politsei ametnike suhtlemis oskus soovida, ei osata ennast tutvustada,et inimestega normaalselt suhelda. Väga üleolev suhtumine on,muidugi on ka hästi viisakaid ja abivalmis politseinike aga kahjuks neid on vähemuses. Aga üks asi mida võiks hoopis karmistada on elukutseliste auto,takso ja bussijuhtide karistused alkoholi joobes juhtimise eest!Liiga palju on juhtumeid kus meie endi kolleegid eestis ja euroopas Eesti lippu "kõrgel" hoiavad. Aga Transport hakkab ikka firma omanikest ja logistikuest pihta ja vot neid tegelasi peaks just piitsutama!
Neilt asjapulkadelt võiks uurida tõesti vähekene reaalse elu kohta.
Võtame näitena kõige tavalisema puhkeaja. Kui peaksin sattuma oma sõidul nii,et peaksin selle 45min pausi tegema kuskil Tln-Tartu maanteel. Minu küsimus on,et kus kuradime kohas ma saan korralikult ja inimese moodi teha seda. Et ma saaks kasutada toaletti ja kõhu ka täis.Dussi all käimisest ei ole mõtet üldse rääkida!
Palju on üldse sellel maanteel sellised kohti kus saak pausi teha? Ennem võiks riik oma infra korda teha ja siiis allaes politsei härrad meile kallale saata! See ,et kuskil Kükital üks kitsas parkla on,et ole mingi lahendus. Alati meie omad võrdlevad ennast põhjamaadega,siis palun tegutsege ka nende järgi! Lihtsalt Eestis ei ole parklaid kus autojuht saaks ennast inimesena tunda. palju on selliseid kallajamehi kes teevad küll kodumaal tööd aga peavad autos elama!
Ja kui auto ikka ei vasta tehnilistele nõudmistele,siis viimane keda tuleb süüdistada on juht! Esmalt tuleb firmade bossid ette võtta ja sisi edasi vaadata.Aga autojuhti ju hea trukkida,tema ju vastu ei hakka ja röövime selle väikse pisku mis ta siit eestist saab!

Älis Tattar: Janno, Norras olen mina kakelnud nendega siin selle parkimis koha pårast ja , et olen søitnud oma søiduajast yle, aga no siin on aru ikka saadud, kui lased paberi vålja ja kirjutad peale misk yle sai søidetud, et probleem on olemas ja kui ma veel neile ytlesin, et isegi nende kontroll punktides pole vetse , et mida nad siis nagu nøuavad, et probleem on olemas isegi norras, teiste maadega pole ma eriti kursis, aga jah nøudma on køik suured ja vålja møtlema kuidas raha rahvalt vålja pressida.

Rooland Tiitus: Noh Norras ja Rootsis ei ole see probleem kui veidi üle sõidad seal on nad puht arusaajad.

Jaanus Alatare: Janno ma arvan et sa oled seda tln-trt sõitnud nii palju et tead kyll et selle trassi peal on sul suht iga 45mini -1 h tagant võimalik teha pause nii palju kui tahad. seaduse rikkumistest- kõik me teame seadusi aga ikkagi rikume. miks siis pahandada kui vahele jääme?? olen kuulanud igasugu hirmu jutte miilitsates kuni politseini välja, 90% on mehed ikkagi syydi olnud oma õnnetustes.

Janno Kupper: Sa lugesid ikka minu parkimiskoha loo ilusasti läbi`? Nimeta kohad kus ma saaks palaval suvepäeval käi dussi all,wc? Naljalt ette küll ei tule selliseid kohti.

Jaanus Alatare: veel 1 hea lugu mis meenub, ja juhtus ühe hea kolleegige. mees oli laevast maha jäämas ja kimas sadama poole. jõudis viimasena kohale ja sai ka peale. hüppas autost rõõmuga välja ja kaapis sööma( tegemis oli vana hea SuperFastiga veel kreeklaste päevilt) kui laev Rostokki jõudis oli mehe scanni kannel puru. süüdi laevamehed et sitasti auto kinnitatud mitte juht kellel oli kiire ja jättis käsipiduri peale panematta. jutu moraal on et me ei tahgi pahatihti omi vigu näha.

Jaanus Alatare: Mäos on Premium 7 tankla ja vanasti sai Kärevere ristis ka käia.

Janno Kupper: Sinu tekstist tulebki välja,et Eesti autojuhid on süüdimatud,lohakad ja rikuvad meelega kõiki reegleid!Aga logustikud,firmajuhid on alati kukupaid. Neist need kiirustamised pihta hakkavadki!Kui ikka tööjaotus ja asjad oleks paigas siis juhtuks ka vähem. On palju selliseid logistikuid,kes oma marsuuti ja aegu panevad paikka nii,et nagu ma sõidaks igal pool 90km/h tunnis. Aga kes Eestis autojuhte kaitseb?

Jaanus Alatare : aga wc -d on ju igas söögi kohas ja bensukas, ütle mulle kes sul roolis istub kui sa oled teel. Ma ei taha ütelda et eesti juhid vüi kelle juhid iganes, vaid ma ütlen et kõik me rikkumised on meis endis kinni. sa ei lähe ju kedagi maha laskma selle pärast et tööandja või logistik seda ytles?? mul oli vanas klubis ka selline vahetus logistik ma lubasin talle gloobuse kinkida. peale seda uuris asja enne kui lollusi kirjutas.

Janno Kupper: Ah mis siin ikka vaielda! No enamus eesti firmades antakse sulle kinga või võetakse midagi palgas maha. Aga vot ürita laadimisele hilineda või laevast maha jääda. Hetkel sinu jutt on rohkem kallutatud logistikute,omanike ja politsei poole. Mul ei ole politsei vastu midagi aga paluks vähekene inimlikumat suhtumist. Eks iga üks teeb oma tööd nagu saab aga ...

Jaanus Alatare: asja psyhholoogiline kylg ongi selline, logistiku poolt et ma proovin äkki teeb. ja kui korra on teinud siis teeb ka järgmine kord ja peale 10ndat korda tekib küsimus et kuule mees nalja teed või??? kuidas ei riku ja kuidas ei sõida??

kui sa mind tunneks siis sa teaks et ma olen alati meeste poolt olnud.aga ma ei salli lolle vabandusi. on väga harvad juhtumid kui kedagi on karistatud asjata. ja kui ise teed siis ise ka kannad karistust. mitte keegi ei saa mind sundida minna vargile või muud kuritegu tegema. sama ka siin.ja kui enamikus eesti firmades mehed natsa vastu hakkaksid ja oma õigusi ka koos nõudma hakkaksid siis hakkaks ka miskit muutuma. niikaua kui sellest halamine aint pausi ajal pudeli taga käib ei muutu miskit.nagu kirjutas Peeter Kerner kokku on vaja hoida. aga me oleme ju eesti mehed ja parandame ise maailma. ei õnnestu. tööandjad on kopereerunud ja teevad kõikke koostöös. liialt kibestunud oled Janno selle elu üle, mõtle rahulikult ja jõuad järeldusele et maailm ei olegi nii must ja julm. ja ära viska prügi maha ; )))

Janno Kupper: Ma ei ole kibestunud .Olen oma eluga rahul! Ja sa ise tead,et mehi ühe mütsi alla on suht võimatu saada. Kahjuks! Järelikult ei muutu Eesti transpordi maastikul mitte idagi ja läheb vana rada pidi edasi. Aga mis siis sinu ettepanekud oleks,et elu paremaks muutuks? Hakkame kõik mässama ,siis tuuakse uued ja veel odavamad mehed piiri tagant ja seda teed juba paljud firmad läinud.

Peeter Kerner: Janno,paraku on Jaanuse suund täiesti õige!,Me juhid ise oleme need igasugused ajad ja asjad ette sõitnud!!!Kui lubatud sõita suurega 80-g, siis sõidetakse suurtega ikkagi 90!!Sellisel juhul pole ju tööandja süüdi!!Ja sellest hakkabki pihta,et kuidas üks saab teine ei saa??Ja ka muude asjadega on nii!.AÜ-d pole mõtet ka kiruda,et miks ei tehta midagi?Räägime siin,et naabrite juures nii ja naa!Aga alustuseks võiks nagu ise midagi teha!!ASTUDA AÜ-sse.Selle asemel,et pudelisse muliseda võiks AÜ koosviibimistel tarku mõtteid avaldada.Ja mida rohkem meid seal on,seda tugevamaks muutub ka AÜ !!!Ning jõuamegi jälle selleni,et meis endis peitub ÜHTSUS,aga seda meil EESTLASTEL pole ju!!!!

Janno Kupper: Peeter,ma ei ütlegi ,et Jaanuse jutt päris vale oleks. Aga me ju teame,et suht raske on see asi. Olen minagi eksinud ja maksnud ning ei ole õigustanud ennast. Aga lihtsalt minu soov oleks,et lihtsalt suhtumine meisse muutuks.Muidugi peame ise ka kõvasti vaeva nägema!

Peeter Kerner: Oleks vaja karistada mõlemat,nii juhti kui firmat!Siis hakkaks mõtlema ka juhid,et ei sõida nii!Ja omanikud hakkaks ka vb teisiti mõtlema!!Kui vennad,kes on alles oma C ja E kati kätte saanud, tulevad teist või kolmandat reisi koju ja juba on klots peal,siis oleme ausad, see on DEBIILSUSE tipp!!!Kui selline vahele jääb,oleks paras üldse kaheks aastaks juhtimisõigus peatada (siinkohal ei pea silmas pisemaid minutilisi rikkumisi!!!)!!!Ja sellised selle suhtumise meisse selliseks ajavadki,nagu see hetkel on..Algul võiks ikka midagi endale selgeks teha,õppida.Enne kui midagi üldse soperdatakse ,mis ei ole ka muidugi õige!!

Hillar Pugal: Kogemata sattusin praegu ka selle teema peale ja lugesin arvamused ning meelsused läbi. Arutelu on igati asjalik. Ütleks ka siia paar sõna sekka. Ma küll pole teab mis staaziga sõitja just kuid ühte koma teist olen vanadelt juhtidelt ka kuulnud. Nimelt üks teema mis on, on palganumber. Arvan, et igasuguseid lõhkisõitmisi oleks palju vähem (välja arvatud need kel seadus polegi selge) kui palganumber oleks normaalne. Kui nüüd mõelda mis raha teeniti buumiaegu, palju üle jäi ja kui palju on palk nüüdseks kokku kuivanud ning paljukest nüüd järgi jääb? Number võib ju ollagi sama kuid palju selle numbri väärtusest alles on? Üks aspekt ongi kogu transpordi osas autojuhi palk. Kui palka tõsta, kallineb ka transpordi hind. Transpordi hind mõjutab aga kaupade hindasid poes. Eks igaüks taha selles piltlikus ahelas tooraine --> kaup poe letis midagi oma taskusse. Rahuldavalt. Kokkuvõttes teebki see eestlaste traagika, et oh kõik on nii kallis poes. Rohkema hinna eest ei taha ju keegi maksta. Samas siin tekibki kohe järgmine teema, et kui Eesti autojuhid ei ole nõus praeguse palga eest töötama, tulevadki Eestis sees vähemalt sõitma igasugused odavat tööjõudu pakkuvad sellid Lätist, Leedust, Poolast, Ukrainast või tont teab kust veel. Seda asja saaks aga reguleerida tööjõu sissevooluga. See on juba poliitika jutt. Teisalt on transpordi firmad ka ise osalised selles, et pakuvad veole nii odavat hinda. Sest, et leitakse ikka loll kes miinimum palga eest stabiilselt tööd teeks. Et hinda tõsta, oleks vaja kõik autojuhid üksmeelselt kokku võtta ja keelduda praeguse hinna eest tööd tegema. Aga nagu eelnevalt öeldud, kõiki autojuhte ühe mütsi alla ei saa kunagi. Siinkohal olekski kauplemise juures abiks ametiühing kel oleks ka mõjuvõimu (enamvähem kõik on ju kuulnud lugusid Soome ametiühingust). Mida aga teha, et Eesti Ametiühing oleks sama mõjukas kui Soomes? Esiteks peaks võimalikult palju olema autojuhte selles ühingus. Millega garanteerib Ametiühing, et autojuhtide eestkostjana on tal jõudu õiglus jalule seada? Ma ei tea kuid usun, et Suvepäevadel saaks teada. Seniajani pole ametiühingust suurt midagi kuulda olnud eriti. Kokkuvõttes ütleks, lõhkisõitmine, ülekaal, ülegabariit või teel sõitev autoromu on seoses poeletil oleva kauba hinnaga. Põhimõtteliselt on võrreldav nö. "liblika effektiga". Kui kasvõi nimetatud asju muuta, muutub ka leiva-saia hind. Kui aga praegust hinnataset peetakse Eestis kõrgeks, mis saab siis kui... Sellega muidugi ma ei taha propageerida seda, et sõitke aga lõhki ja andke romudel valu. Kuid mida siis muuta ikkagi? Endapoolset suhtumist sellesse ametisse kindlasti. Ja seda ikka paremuse poole. Ahjaa... viimaks veel ka see asi, et ametiühing aitaks ka kaasa võibolla sellele, et mõningad luparditest transpordi firmajuhid paneksid siis oma uksed ka kinni kes ei taha oma firma arenemisse investeerida vaid selle asemel investeerivad suurema osa tulust isikliku auto liisingumaksesse või oma maja ehituse turgutamisse. No on selliseid firmasid ka Eestis. PS. Ei ole (veel) Ametiühingu liige.
* * * Loud pipes save lives! * * *
kasekas
Admin
 
Postitusi: 2514
Liitunud: 25 Juul 2008, 18:58
Asukoht: Eesti metsad

Re: Autojuhtide Suvepäevad 2012

PostitusPostitas kasekas 09 Sept 2012, 14:07

Toomas Kerner: Tervitus kõigile tulijatele ja mittetulijatele! Kuna selge on see et küsimused ikkagi tekivad enamjaolt kohapeal siis praegusel hetkel ma tahaks siin väga näha arutelu selle kohta millisena, MEIE, raskeveokitejuhid näeksime kettaseadust! Selge on see et see seadus ei saa olla nii nagu praegu on sest riigid on pindaladelt erinevad, kodutöö on kodutöö, skandinaavia on skandinaavia(s.t meri maa meri maa), euroopa on euroopa(vaid paanid ja ei mingit laevasõitu), paljud käivad graafikuga tööl(4-2, 6-3, ........)! Leian et siit meie probleemid algavadki! Mina isiklikult näen et kui tehakse tööd siis tehakse tööd mitte ma ei pea käima selles ratastega hostelis magamas! Ööpaus on piisav 9h(olgu see laevaga kokku või mitte), nädalapaus on piisav 24h(samuti laevaga või mitte) ja kui iga viies nädal on seejärel vaba, siis, olen mina saanud normaalse palga ja ka autod hakkavad ennast kiiremini tagasi teenima! Sorry, unustasin, aga 2korda nädalas võiks olla lubatud sõiduaega 12h ja ylejäänud 10h! SEDA ET SAKSLASED JA PRANTSLASED LAISAD ON TEAVAD VIST KÕIK! Seepärast kutsungi teid ülesse asja arutama kuna põhjamaainimene on teistsuguste tööharjumustega ja me saame lõpuks teada mida autojuht tahab!

Rooland Tiitus: Olen olnud kontrollia küüsis kus oli ka 12 tundi sõiduaega,näpuga muidugi viibutas,et paha poiss aga midagi ei teinud,kuna pausid olid paigas,öösel11 tundi pausi ja päeval 45minuti asemel 1 tund,selline oleks küll olnud hea varjant aga ma arvan et euroopas(saksa,prantsusmaa ja veel mõned riigoid eelkõige eesti)politsei seda läbi ei lase!!!

Toomas Kerner: Asi ongi ju selles et me arutame neid asju ainult õlleklaasi ja viinapitsi taga väikestes gruppides! Arvan et kui me kõgi nägemused kokku korjaksime siis koostaksime ise mingi kondikava ning seljad kokku paneksime saaksime ka nendest kuradi seaduse tegijatest jagu kes pastakat imevad ja midagi asjast ei jaga!!!

Rooland Tiitus: Toomas kahjuks on selline asi ainult utoopia ,sest kui sa vaataksid siin ühte arutust a/ü onuga siis seal oli juba jutu eesti vingujate kamba vaimust! ülleklaasi ja viinapitsi taga on vingujaid kyll aaga kui oleks vaja tegutseda siis on väike grupp entusiaste ja põhi vingujatel on vabandused ja põhjused koos pere ,toidulaua ja muu säärasega...:)) sellise plaani teostamine on võimalik ai nult kogu euroopa autojuhtide koostööl ja nõudmisel... nii et see asi ei lähe läbi...

Toomas Kerner: Euroopa on Euroopa ja seal on võimalik selle seaduse järgi tööd teha! Siin on asi scandinaavias ja eestis. Kahjuks muidugi on see nii et esimene kes selle kõige vastu võitlema hakkab ongi a/ü! Aga siiski on täna asi lihtsalt selles et teada saada mida me siis ikkagi tahame sest kettaseadus on vale kuna 95% autojuhtidest keda kuulad on sellega probleem! Niiet kuulame ja vaatame ja ehk on Nurmsis juba midagi võimalik välja öelda väikenegi arutelu korraldada!

Hillar Pugal: Ei taha oma juttu vingumisena küll näidata kuid pakun siiski omapoolse variandi välja kujunevast arutelust. Nimelt väidan, et lihtsamaks nad seda asja ei tee. Kui EU regulatsiooniga on paika pandud nii nagu praegu on ehk üle 10-ne tunni päevas 2x nädalas sõiduaega ei ole, siis seda korraga 10 tunnist aega EU muutma rohkemaks ei hakka. Samuti Ei usu, et võidakse ümber muuta see 2 korra pealt kolme korra peale. Ja kui seda EU ei tee siis Eesti ammugi. Ehk lühidalt - Suund võib olla isegi pigem sinnapoole, et võetakse nädalast sõiduaega vähemakski veel. See on muidugi minu oletus ainult. Üldiselt arvan ka, et pehmemaks ei tehta seadust, ainult karmimaks ehk siis puhkeaega pannakse juurdegi veel.
Nüüd teine asi. Euroopa vs. Skandinaavia. Olen siinkohal täiesti nõus, et Euroopas nad tööd ei viitsi teha. Skandinaavias tehakse tööd natuke rohkem kuid ega nad ikka nii ei raba kui eestlased. Siit tekibki tegelt natuke teine probleem. Kuna eestlane ei ole (enamjaolt) nii kõrgelt tasustatud kui skandinaavlane siis, et oma elujärge natukenegi parandada, näebki kahte võimalust - kas rabada 2 korda rohkem (millest siis vajadus rohkema sõiduaja järgi) või minna skandinaavlase alla tööle kes maksab paremat palka sama töökoguse eest. Teisalt sellest seadusest veel siis kui eurooplane ei viitsi tööd teha kas skandinaavlane rohkem viitsib? Ma arvan et soomlane, rootslane, norrakas või taanlane on väga rahul selle seadusega ja ega ta väga pürgigi selle vastu võitlema.

Toomas Kerner: Selle kohapealt on sul Hillar täiesti õigus et nad seda lihtamaks ei tee ja et nad tahavad vähendada veelgi sõiduaegasid ja ka üldiseid nädala töötunde! kahjuks ma ei tõstnud seda asja siin ülesse selleks et arutada ainult seda mis juba on ja mis tuleb(selleks on meil Nurmsis aega mitmeid tunde) aga enamjaolt ma siiski tahaks teada kuidas näeks tänapäeva autojuht talle sobivat kettaseadust! Mind lihtsalt huvitab kas autojuhid üldse teavad mida nad tahavad!? Sest kui me ise ei tea mida tahame siis kus see Brüsseli tädike seda teadma peakski!

Hillar Pugal: Kolmas teema sellega on laevadega sõit. Vot siinkohal näen küll võimalusi kus mõni lollus parandada. Laevaliine on erinevaid ja nende kestvused on erinevad. Näiteks: TRA- TRE liini mingi laev sõitis 8 tundi. No c'moon! kui ma selle tunni parklas istun mida p***et ma seal puhkan tunniga? Kui mul on vaja edasi sõita siis võiks tihvti sisse lükata ja minna! Aga nüüd ma pean kuskil kai ääres tiksuma veel seda tundi.

Toomas Kerner: peakski.

Hillar Pugal: Toomas, siinkohal kui rääkida oma nägemusest siis olen sinu nägemusega täiesti nõus. Paraku jah, kergemaks nad ei tee seda kuid on asi mida praktiseerivad paljud üle terve EU veel peale meie ja see on vot just sama - sisetöö. Pole sellist mõistet nagu sisetöö ja selle regulatsioon puudub ammugi. Noh ta on ju tegelt olemas nime KOMANDEERING all. Aga komandeerinu regulatsiooni ei ole. Nüüd peaks välja mõtlema sellise asja nagu Pikaajaline EU-s Töötamise Määrustik. Kas sellest sõidu ja puhke aegasid muuta - vaevalt. Ka siis on vaja ju korralikult puhata. Kui kaua oled töötanud sees näeb kiibi pealt (arvestame nii sest nagunii ajapikku kaovad kettamasinad ära). Millise paberi alusel saab tõendada, et oled sisetööl ja kodus ei käi? Jällegi kiibi pealt tõendus? Õhtu ja hommiku sa ju sisestad riigi kus asud. Kas sel juhul siis lubada nädalavahetusi lühemalt teha kui tõendad et oled sisetööl? Ja võibolla ka siis isegi kasvõi üks 12-tunnine sõiduaeg lubada? Vaevalt. Vaevalt ka see sisetöö liigitamine väga mõtekas on. Vähemalt miilitsatele ja ametnikele. Usun, et küll aga muutub olukord siis kui EU-s hakkavad ka lubama 25-meetriseid ronge (vähemalt 25m.) ja tehakse selliseid "elamuautosid" nagu Ameerikas on. Lisaks veokite liiklusturvalisus muutub selliseks kui visionäärid praegu näevad Volvo arenduskeskuses. Ehk juht saab sõidu ajal tegeleda muude asjadega kui roolitaga istumine. Seni vist tuleb seda nõmedust kannatada mis praegu on sõiduaja suhtes.

Toomas Kerner: vaata Hillar, siin on veel üks aga, tunnist ei piisa kuna 9tunnist puhkepausi ei tohi katkestada niiet pead kükitama nii kaua kui pausi pikkus koos laevaga on 11h. laevale ja laevalt mahsõiduaega ei pea kompenseerima lisa puhkeminutitega! Siin ongi kala sees, tulles laevast kus olen ju pesnud, maganud, söönud, ja siis pean näiteks mingi 3,5h kai peal istuma, krt seejärel tööle hakates olen ma juba 4,5h pärast jumala kutu! Normaalne oleks et saaks kohe minema minna ja teha oma tööpäev täis sest sellevõrra pikem tuleb ju minu järgmine öö! praeguse seisuga on tõesti nii et puhkavad autod mitte mehed kuna seal kail olles tõesti enam und ei tule! Siingi veel üks minu nägemustest päevase laeva kohta mis jõuab sadamasse n.t kell1.00 öösel.Peale laeva ranumist peaks olema lubatud teha üks 4,5h pikkune sõidu tsükkel millele peab järgnema 5h paus! Sellisel juhul algaks mul uus täistööpäev kell 10.30 ja selle päeva pikkus ei tohiks ületada 10h! Olen veendunud et selle valemiga olen palju enam puhanud kui praeguse seaduse järgi! Leian siiski et kui mees käib tööl valemiga 4-2 või 6-3 või kasvõi 4-1, siis peaks olema see reguleeritud teisiti, kindlasti ei peaks olema nõutud 45h pause ja ööpausid ei peaks olema pikemad kui 9h ja tööaja ja sõidutundide arvastus võiks seljuhul käia kahe kuu kaupa kuna me töötame ju aastas tunduvalt vähem kui need mehed kes käivad tööl iga päev! Ja kes kompenseerib meile need puudu olevad tunnid?

Hillar Pugal: Jah õige küll... pole tükk aega sellise veidra ajaga laevas sõitnud ja oli küll nii, et sel juhul peab tegema 11. Aga jah, ega see kuramuse 3,5 tundi ei anna ka mingit puhkust juurde. 3 tundi magamist ei ole magamine. Tegelikult on see küll jah nõme, et see laevale/laevalt sedaus ei teisene kuidagi maal sõitmise seadusest. Kui ma 8 tunni pärast pean laevalt maha sõitma siis olen ju sõitnud juba, tööga tegelenud. Kui ilma laevata ma saan terviklikult teha 9 tundi ilma meetritki autot liigutamata ja võin ka magada kogu see 9 tundi siis laeval ju tegelikult ma ärkan tund juba varem üles hiljemalt, ehkki tahaks veel magada näiteks. Nüüd kui ma olen niigi magamata/puhkamata terviklikult 9-t tundi, lähen autosse, tegelen tööga mingi 10 - 20 minutit kuni koha leian seismiseks, siis tuhka ma ju tegelt enam magan see 3 või 3,5h :-)ja see 3,5h hakkab siis tiksuma kui ma olen pausile pannud. Ülejäänud aeg ongi selline olukord nagu sa kirjeldasid.


Toomas Kerner: siit tulebki küsimus nurmsis et kas laevale ja laevalt sõit läheb puhkeaja sisse või loetakse ainult puhast puhkeaega sest mina lugesin kusagilt et seda sõiduaega ei pea kompenseerima!

Hillar Pugal: Vaat loll asi nüüd tegelt ongi see, et seadusega nad ei saa ja usun et ei hakkagi reguleerima mingit skeemi kuidas sisetööl käia. See on tööandja ja töövõtja vaheline kokkulepe. Kuidas aga tõestada, et oled pikaaegses komandeeringus ja sel juhul saad teistsuguse töögraafikuga töötada? Kui pikk peab olema see töögraafik ehk millise tsükliga on lubatud lühendatud puhkeajad? Tegelt see küsimus võiks ka EU-s arutuse all olla kuna on ka EU-s palju sisetöötajaid sellel tööl (poolakad, bulgaarlased ja muu selline karvajalgade kogukond). Ma ei ole ka saanud lugeda seda kõige uuemat brosüüri seadustest kuid ei tea küll et pole vaja kompenseerida. Laevasõidu kohta pole nagu väga palju vist täiendusi tehtud.

Toomas Kerner: siin ongi nüüd see koht et vahet ei ole kas oled komandeeringus või kodus, max töötamise pikkus lühendatud pauside korral võib olla 6nädalat millele peab järgnema min 14 puhkepäeva. Siis jääbki autojuhil võimalus valida kas ta käib tööl seal kus ta saab tööl olles magada või läheb teeb töö ära ja puhkab kodus.

Eero Stroom: Pöörake tähelepanu ka tööpäeva maksimaalsele pikkusele, mis seaduse järgi on 13h. Ärkan hommikul, sõidan 2h, siis künnan 8 tundi laevaga merd ja saan sõita edasi ainult 3h, kuna mingi idiootne tööpäeva pikkus läheb lõhki. Reaalset saan päevasest sõiduajast ära kasutada ainult poole.

Kuna ilgelt kõvasti surutakse selle töö ja puhkeajaga liiklusohutusele, siis mind on painanud päris tükk aega küsimus, miks kurat ei ole sõiduautodel kettaid peal? Vana istub rooli ja võib sõita nii kaua, kuni klapid peas lahti püsivad, siis aga vajuvad klapid kinni ja juhuslikult leiab üles minu, kellel on eelmine puhkeaeg 5 minutit lühemaks jäänud, kui peaks ja õnnetuse põhjustamine väänatakse minu kaela, kuna rikkusin seadust..

Toomas Kerner: Tere Eero! Tore on näha et keegi veel viitsib osa võtta sellest arutelust! Situatsiooni puhul mida kirjeldasid jätan mina alati algusriigi salvestamata, sõidan tuimalt laeva ja alustan uue riigiga alles peale laevast väljumist. Sülitan kolm korda üle õla ja ütlen et olen tõesti vähe viibinud ........... küüsis, kuid rootsi ......... käest pääsesin täpselt selle asjaga kuna sattus INIMENE ja ta leidis et minu mõtteviis on õige! Siit aga küsisimus sulle, kuidas sina näeksid et asi oleks õige?

Eero Stroom: Mina arvan seda, et tuleks jälgida, mis moodi see päev lõhki läheb... krt kui enne tööpäeva algust on 11h pausi ja keset tööpäeva on 8-8,5h pausi, siis võiks see tööpäeva pikkus "pikeneda" ka 21h peale, mitte piirata rämedalt töötegemist.. Kuna endal tegelikult ei ole sellist juhust olnud(sõidan kindlat ringi, kus sellist probleemi ei teki) ja olen ainult ühekorra maha võetud(seda ka esimesel töönädalal Eesti sisevedu tehes), siis ei oska väga mingeid ideid hetkel välja pakkuda.

Kuupäevade järgi tundub, et mulle hetkel sobib ja tulen hüppan ka vähemalt korrakski läbi, kui just mind mingi nipiga tööle ei panda. Asukoht on ka suhteliselt ideaalne, 15km kodust. :D


Rooland Tiitus: Eero äkki ma eksin aga minu arust ja nii olen ma kogu aeg töötanud on 15 tundi tööaeg,peale selle mulle kas on sattunud mitte midagi jagavad ja kettaseadusi mitte tundvad või vist mina ei meeldi nendele politseidele ,aga 5 minuti eest pole minu mitme aastase autojuhi ameti jooksul veel keegi karistanud ,viimane kord Göteborgi sadamas(P6),kuskil2,1 aastat tagasi politsei viibutas mulle näppu,et aiaiai pahapoisss,mul oli 9minutit üle sõidetud,nimelt 4tundi ja 39 minutit järjest sõidetud,ja ta palus et ma rohkem nii ei teeks;nimelt: Please ,dont....jne, Toomas,aga kui siind politsei kinni võtab siis selle eest,aga ma ei ole ka siin kindel,aga kuulnud olen,et politsei karistab kui pole riik märgitu?

Eero Stroom: ‎5 minutit viieks minutiks, ma aga räägin ju peaaegu poolest tööpäevast, mis sõitmata jääb. See 13h on üsna kindlasti seaduses sees, Eesti kettabussidele meeldib selle eest hirmsasti ära väänata(tutvusringkonnas päris mitmeid selliseid juhuseid).


Toomas Kerner: Tere Rooland! Hakkame siis algusest peale. 15h tööaega on lubatud ainult 3korda nädalas, muidu13h! Teiseks, laevale ja laevalt mahasõit ei katkesta puhkeaega kui nende pikkus ei ületa 1h! Siit järeldubki see et kas satud inimese otsa kes aksepteerib laevalesõitu ka 2h või topise otsa kes teeb nii algusriigi märkimata jätmise kui tööpäeva pikkuse kui ka liiga lühikese pausi eest! Hr Koppel ütles ühel koolitusel ilusti; tehke kuidas teete, nagunii teete valesti, lõpp tulemuse määrab ikkagi see kelle otsa satute! Kusjuures see situatsioon on selline kus ma isegi oma mõtetes ei oska paika panna mis oleks õige!

Eero Stroom: Ma tegelikult nüüd, kui olin oma postituse ära teinud, mitu korda uuesti läbi lugenud ja siis sain pihta, et panin natuke ämbrisse selle viie minuti teemaga, mis käis minu esimese postituse pihta. Okei, vbolla ma tõesti läksin liiga hoogu selle viie minutiga, aga põhipoint on ikkagi selles, et kui mingi litakas nii ära käib, et autojuhil on sõiduaeg natukene lõhki, siis ma olen üsna kindel, et see väänatakse juhile kaela, kuna ta on rikkunud töö- ja puhkeaja seadust. Sellega lihtsalt on nii, et kui töö- ja puhkeaega rikkuda, siis oled automaatselt kõiges süüdi, täiesti suva sellest, et tegelikult põhjus milleski muus oli.

Toomas Kerner: Tead Eero, eestlase magustoit on teine eestlane! Sain soome ........ käest 36euri trahvi kuna auto oli liiga pikk, kaardi kohta öeldi vaid et soomes sõidetud sõidu ja puhkeajad on korras( soomes sõidan ainult ühe päeva nädalas) aga rootsi ja taani ei ole nende asi kuigi need on täiesti- no coments!

Peeter Kerner: Ei tohi Eesti Politseid maha teha väga.Aga kui mõni neist on otse öelnud,et kui satub selline JUHI otsa kellega keeles hakkama ei saa JÄÄB JUHT KARISTAMATA!!!!!!!Kas see on siis normaalne või???Ja samas oma riigi maksumaksjat piinatakse täiega!!

Rooland Tiitus: Ausalt öelda,ma ei tea,lihtsalt minsa olen kõik oma tööpäevad veadnud 15tunni pikuseks ja probleeme pole olnud?!?

Rein Piiskop: Miks sa Tommikene küll nii ruttu vanaks ja väsinuks tahad jääda. Teadagi, et inimeste ahnusel pole piire. Kas vana aeg, kui poolas jne riikides ei kehtinud kettaseradus on meelest läinud. Oki olid noor ja tugev aga proovi praegu nii panna, usun ei vea kuigi pikalt ja arstid tulevad appi. Aga laevad ja see oleks teema

Toomas Kerner: Reinukene, ma ei taha võidelda kettaseaduse vastu vaid tahan et see muutuks autojuhi sõbralikumaks! leian et 11 tundi pausi ööpäevas on piisav. see kuidas autojuht seda jagab on tema enda teha ja alla tunni pausiks ei loeta!
* * * Loud pipes save lives! * * *
kasekas
Admin
 
Postitusi: 2514
Liitunud: 25 Juul 2008, 18:58
Asukoht: Eesti metsad

EelmineJärgmine

Mine Suvepäevad

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline